با فواید لایه برداری پوست خود آشنا شوید

تبلیغات

با فواید لایه برداری پوست خود آشنا شوید

پاکسازی صورت یکی از این روش هاست که این روزها مدام توسط متخصصان پوست، مشاوران سلامت و فعالان آنلاین تبلیغ می شود. شاید با این تفاسیر نام پاکسازی صورت یا پوست را بارها شنیده باشید. اما آیا واقعا این فناوری بر سلامت و زیبایی پوست تاثیر می گذارد؟ خوشبختانه می توانیم به این سوال مهم بله بگوییم! یک صورت واقعاً می تواند زیبایی و درخشش را در پوست شما نشان دهد. اما این به شرطی است که نظافت مطابق با اصول حرفه ای انجام شود.


پاکسازی صورت چیست؟ اموزش فیشیال تخصصی فاطمه حبشی
پاکسازی پوست یک اصطلاح کلی برای توصیف روش هایی است که در طول فرآیند مراقبت از پوست استفاده می شود. پاکسازی صورت بسته به اینکه در مراکز بهداشتی و کلینیک های زیبایی و یا در منزل انجام شود می تواند در مراحل مختلفی انجام شود. علاوه بر این، برخی از کلینیک ها و شرکت های تخصصی چشم از دستگاه های خاصی استفاده می کنند که استفاده از آن ها نیاز به اجازه پزشک متخصص دارد.


به طور کلی، هدف انواع مختلف نظافت را می توان در 3 مرحله اصلی خلاصه کرد:
حذف سلول های مرده در لایه خاردار پوست که به آن لایه برداری نیز می گویند.
آلودگی، چربی، چربی اضافی و ناخالصی های پوست را از بین می برد
آبرسانی عمیق، بهبود گردش خون و تقویت و تغذیه بافت پوست
فواید پاکسازی صورت را بشناسید
همانطور که قبلا ذکر شد، پاکسازی صورت بر اساس از بین بردن پوست مرده و آلودگی های عمیق است. اما فواید آنها برای سلامت پوست چیست؟ حقیقت این است که پاکسازی صورت بسته به روش مورد استفاده و مهارت متخصص درگیر، می تواند فواید بی شماری به همراه داشته باشد. اما به طور کلی، اثرات اصلی پاکسازی پوست عبارتند از:
به بهبود گردش خون بافت پوست، تنفس و تغذیه سلولی کمک می کند.
برخی از متخصصان معتقدند که مراقبت از صورت می تواند علائم پیری را به تاخیر بیندازد.
جوش ها و جوش های زیر پوست را از بین می برد و به صورت شما سطحی صاف و نرم می بخشد.

https://fatemehhabashi.com/
پاکسازی صورت در خانه

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد که در سالن ها و کلینیک های زیبایی انجام می شود. با این حال، اکثر این مراکز برای چنین خدماتی هزینه های بالایی دریافت می کنند و ممکن است بازدید از آنها مقرون به صرفه نباشد.
اما خبر خوب این است که می توان پوست صورت را در خانه انجام داد. اگر می خواهید صورت خود را در خانه تمیز کنید، این مراحل را به ترتیب دنبال کنید.


پوست خود را بشویید
اولین قدم برای تمیز کردن پوست، خشک کردن آن است. در این زمان هرگونه کثیفی، عرق، چربی اضافی و غیره از روی پوست شما پاک می شود و صورت شما برای ادامه فرآیند پاکسازی آماده می شود. برای این کار به یک صابون نرم نیاز دارید. البته توجه داشته باشید که صابون مورد نظر باید با طبیعت و نیازهای پوست شما مطابقت داشته باشد.
بهترین گزینه برای انجام این مرحله پاک کننده های روغنی و ساینده هستند. این پاک کننده ها بر پایه چربی هستند و به راحتی از سد چربی پوست عبور می کنند. به همین دلیل قدرت نفوذ بالایی دارند و تمیز کنندگی بسیار قوی دارند.
اگر قبل از شروع شستشو از لوازم آرایشی استفاده می کردید، بهتر است شستشو را با آب میسلار و شیر پاک کننده شروع کنید. این محصولات برای پاک کردن آرایش چسبیده به سطح پوست فرموله شده اند. پس از آن می توانید پوست را تمیز کرده و آن را تمیز کنید.


صورتت را دود کن
این مرحله پاکسازی صورت بسیار مهم است. بخور صورت منافذ پوست را باز کرده و مسدود می کند. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض بخار روی صورت به شل شدن لایه مرده پوست کمک می کند. علاوه بر این، قطرات آب تبخیر شده و بسیار ریز به منافذ و لایه های عمیق پوست می رسد و صورت شما را عمیقا هیدراته می کند.
لایه برداری پوست به باز کردن منافذ و حذف آلودگی های سرسخت نیز کمک می کند. برای خوشبو کردن صورت خود در خانه 2 راه حل ساده دارید که می توانید با توجه به شرایط و راحتی خود از آنها استفاده کنید:


استفاده از دستگاه سیگار کشیدن
دستگاه های بخارساز خانگی و کیسه ای را امروزه می توانید در تمام فروشگاه های لوازم آرایشی و داروخانه ها پیدا کنید.
فقط کیسه آنها را با آب پر کنید و دکمه پاور را فشار دهید.
دستگاه بلافاصله شروع به تولید بخار می کند.
می توانم آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در فاصله 30 سانتی متری از صورتم نگه دارم.
از آب گرم استفاده کنید
روشی سنتی برای مومیایی کردن صورت در خانه وجود دارد و احتمالاً بسیاری از شما آن را می شناسید.
برای استفاده از این محلول ابتدا آب را روی شعله گاز قرار دهید.
سپس در ظرف تمیزی آب داغ بریزید و روی میز بگذارید.
سپس یک حوله تمیز بردارید و سر خود را بپوشانید.
صورت را در فاصله 30 تا 50 سانتی متری ظرف آب قرار دهید تا بخار آب به تمام قسمت های آن برسد.
در پایان این مرحله، پوست شما کاملا آماده پذیرش اسکراب های لایه بردار، مواد مغذی و ماسک های تقویتی است.


از لایه بردار صورت استفاده کنید
اگر از جوش های سرسیاه زیادی رنج می برید، استفاده از لایه بردار می تواند کمک کننده باشد. جوش های سرسیاه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی هستند که به دلیل تجمع چربی و مسدود شدن منافذ پوست ایجاد می شود.
بعد از بخور، صورت شما کاملاً آماده است تا از شر تمام آن زائد خلاص شود. فقط از روش درست کمک بگیرید و تمام آن جوش ها را از بین ببرید. بسیاری از افراد جوش های سرسیاه را از نوک انگشتان خود از دست می دهند. این اغلب با کبودی و تورم همراه است و می تواند باعث آسیب بیشتر شود.
به عنوان راه حل دیگر، می توانید از ماسک صورت ساخته شده از چوب نازک استفاده کنید. یک سر این دستگاه مانند سوزن است و به باز شدن منافذ مسدود شده کمک می کند. نوک دیگر حلقه ای شکل است که می توانید به راحتی با فشار دادن آن بر روی پوست، جوش های سر سیاه را از بین ببرید.


بیرون بردن
لایه برداری نوعی فرآیند کمکی در پاکسازی صورت است. در این مرحله سلول های مرده و ناخالصی های عمیق به طور کامل حذف می شوند. برای لایه برداری ساده و حرفه ای می توانید از لایه بردارهای خانگی یا محصولات آماده موجود در بازار طبق مراحل زیر استفاده کنید:
با اپلیکاتور مقداری پاک کننده بردارید و روی قسمت های مختلف صورت خود بمالید.
اسکراب را با انگشتان خود به تمام قسمت های پوست ماساژ دهید.
بگذارید ۱ تا ۲ دقیقه بماند و صورت خود را بشویید.
توجه داشته باشید که اگر احساس سوزش، تورم یا سوزش کردید، بلافاصله صورت خود را بشویید و از لایه برداری خودداری کنید. علاوه بر این، ماساژ اسکراب را بیش از دو دقیقه ادامه ندهید، زیرا باعث تحریک و التهاب پوست می شود.


شکر و روغن زیتون را با همزن بزنید
اگر به دنبال ترکیبی ارگانیک و مغذی از اسکراب های لایه بردار هستید، این ترکیب روغن زیتون و شکر انتخاب مناسبی برای شماست. شکر نوعی لایه بردار طبیعی است که روی سطح پوست شما می لغزد و لایه برداری ملایم اما موثری را ایجاد می کند. روغن زیتون به کار رفته در این اسکراب اثر لایه برداری شکر را نرم کرده و به عنوان یک فرمول مغذی نقش مهمی در تامین نیازهای تغذیه ای سلول های پوست ایفا می کند.


برای ایجاد این پوسته بومی، می توانید از دستور زیر استفاده کنید:
ابتدا یک ظرف کوچک و تمیز انتخاب کنید و یک قاشق شکر قهوه ای بریزید. در مرحله بعد، چند قطره روغن زیتون خالص ارگانیک (غیر خوراکی) اضافه کنید و کمی هم بزنید تا خوب ترکیب شود. حالا مخلوط به دست آمده را روی پوست خود بمالید و به مدت 1 تا 2 دقیقه به آرامی ماساژ دهید. در نهایت پوست خود را بشویید و با یک پارچه یا حوله نرم خشک کنید.





مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.